Reis en Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Diana Munck - WaarBenJij.nu Reis en Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Diana Munck - WaarBenJij.nu

Reis en Melaka

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 Februari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Inmiddels zijn wij een aantal dagen in Melaka.
De reis was lang maar is, incl overstap, vlot verlopen.
De juste bagage was snel gevonden maar al wat er kwam, niet onze bagage en vandaag zou deze ook niet meer komen, zo bleek al snel. Op onze vraag wanneer dan wel was het antwoord, op zn vroegst maandag. Pff..alles zit erin. Na wat heen en weer gepraat en gebel hebben we uiteindelijk geld gekregen om iig een schoon shirt en toiletartikelen aan te schaffen.
Na een taxirit van 1,5 uur kwamen we aan bij ons Guesthouse Driftwood, waar we hartelijk welkom werden geheten door Sylvester, May en Ricardo.
We zouden aanvankelijk verblijven in bed & breakfast Bagus , maar 1,5 week voor vertrek kregen we een berichtje dat ze ons helaas niet konden verwelkomen omdat ze er niet waren, problemen met hun visum en tijdelijk in Nederland.
Driftwood bleek een fantastisch adres met een uiterst behulpzame gastvrouw, die graag honderduit praatte over wat we allemaal konden en moesten gaan doen.
De studio die we met z'n allen deelden was ruim en super schoon.
Ricardo had al twee dagen de stad verkend en wierp zich nu op als onze tour guide.
De eerste ochtend, na een uitgebreid ontbijt en heel veel tips dat ons hoofd ervan tolde gingen we met de taxi richting het centrum. Er moest nl eerst het nodige worden geshopt.
Niet echt een straf. Zeker niet met zulke prijzen.3 shirts voor 17 euro ;-))
Keek m'n ogen uit, wat een andere wereld, zo'n compleet andere cultuur en natuur.
Na het shoppen hebben we de stad verkend, Melaka is een leuke stad.
Met name in Jonker Street keken we onze ogen uit. Het is nu Chinees Nieuwjaar en dat was te merken in de stad, in de tempels werd uitgebreid geofferd en gebeden en in de stad hingen heel veel Chinese lampionnen. We hebben ons heel luxe met de taxi weer af laten zetten, dat kan hier best want de prijzen zijn hier heel laag. We verbazen ons er regelmatig over.
s Avonds zijn we terug de stad in gegaan, op aanraden van onze gids zijn we de St John's hill opgegaan zodat we met eigen ogen konden zien dat Melaka tocht echt aan zee ligt.
Op onze klim naar boven werden we verrast door ( wilde ) apen! Wow!!!
Die avond hebben we heerlijk sate gegeten in de stad en als afsluiting van de 1e dag hebben we nog een boottocht over de rivier gemaakt, prachtig met al die lichtjes.

Dag 2 vroeg uit de veren!
Er staat vandaag nl een fietstocht op het program.
Na wederom een goed ontbijt zijn we er klaar voor en worden we om half negen opgehaald, in Nederland is het dan nog midden in de nacht het is hier 7 uur vroeger.
Het wordt een zeer gave tocht langs oa rubberplantages, apen en prachtige natuur en locals zo anders dan bij ons. Onze gids weet ons heel veel te vertellen over van alles wat we tegen komen. Onderweg maken we nog een stop waar we een blikje Coca Cola kopen van omgerekend 37 eurocent. We zijn verbaasd! Na een tocht van ca 20 kilometer komen we bezweet maar voldaan terug op de plek waar we begonnen zijn. Deze tocht is echt een aanrader!

• 13 Februari 2014 - 19:55

Rianne:

Hey vakantieganger,

Nog geen week weg en nu al zoveel mooie ervaringen opgedaan!
    Super hoor om dit te mogen meemaken.
    Geniet van elk moment enne.....paar foto's zou errug leuk zijn ;-).
    Groetjes aan Ric en wij houden de tent in Wateringen wel draaiende hoor haha.